IniciFem Llobregat







Promou. Aeball


Patrocinadors Globals


Notícies Fòrum

Sant Boi reclama a Fomento que alliberi els accessos a la C-245 davant la paralització de les obres de la variant
15/06/2017

L'alcaldessa de Sant Boi de Llobregat, Maria Lluïsa Moret, va reclamar, al Ministeri de Foment que alliberi els accessos a la C-245 davant la paralització de les obres de la variant.

Amb l'alliberament dels accessos, ara bloquejats en previsió de les obres de la variant, es tornaria a la situació anterior de l'inici de l'adjudicació de les obres i, almenys, facilitaria la circulació evitant l'actual col·lapse diari de vehicles a les entrades i sortides de Sant Boi i els que circulen per la BV-2002 i des de Cornellà.

Aquesta petició per part de Sant Boi arriba després que l'empresa adjudicatària, Isolux-Corsán, entrés en preconcurs de creditors i, per tant, no es pogués reactivar l'obra en el passat mes d'abril, tal com estava previst. En l'última reunió amb Foment, s'ha fixat el 30 de juny com a data límit per buscar una alternativa a Isolux-Corsán.

La primera edil va recordar la "unitat d'acció" en les negociacions per desencallar aquesta situació davant el Ministeri de Foment tant l'Ajuntament de Sant Boi, la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona.

"En el cas que finalment renunciï l'empresa adjudicatària es prendrà una decisió des de Foment i l'últim dia per a això va ser el 30 de juny perquè l'empresa renunciï al contracte i se cedeixi a una altra empresa, de manera que el Ministeri de Foment convocarà un altre concurs que comportarà esperar almenys sis o vuit mesos més", va explicar Moret. Davant aquest escenari, l'alcaldessa va reclamar que es desbloquegin els accessos al seu dia tallats per facilitar els treballs de la variant.

Maria Lluïsa Moret, que va participar en el Fòrum Empresarial del Llobregat organitzat per la patronal AEBALL, va exposar la seva visió sobre la situació econòmica actual i el futur estratègic envers l'activitat econòmica de Sant Boi de Llobregat. Al fòrum, presidit per Manuel Rosillo, president d’AEBALL, també va participar Francesc Belver, primer tinent d'alcalde de L'Hospitalet i president del Consell Comarcal del Barcelonès.

La variant de la C-245 -que porta en obres i pendent de finalització des que es van acabar les Rondes per als Jocs Olímpics de Barcelona el 1992 - ha de connectar, a l'altura de Sant Boi, la C-32 i l'A-2 sense la necessitat de passar per la carretera comarcal. "El retard acumulat en aquestes obres causa greus perjudicis i cues interminables per als usuaris dels accessos i sortides a Sant Boi i ens hem unit amb els ajuntaments de Santa Coloma de Cervelló, Torrelles i Sant Vicenç dels Horts per reclamar l'adjudicació de les obres de la variant i la seva execució", va destacar Moret.

Els ajuntaments de Sant Boi, Sant Vicenç dels Horts, Santa Coloma de Cervelló i Torrelles, amb el suport de la Diputació de Barcelona i la Generalitat, van demanar recuperar el ramal d'accés a Sant Boi des de Viladecans, tallat en una fase anterior amb motiu de les obres. Unes obres que ja fa més de 20 mesos que estan aturades amb les conseqüències i afectacions que generen a nivell de mobilitat. Si no és així, s'obrirà el ramal per minimitzar les afectacions en mobilitat. Per la seva banda, s'ha tancat un acord per desdoblar en dos carrils per sentit el pont que creua el riu entre la BV-2002 i l'autovia A-2 a l'altura de Sant Vicenç dels Horts, on també van a parar els vehicles procedents de Torrelles per la BV 2005, en una rotonda que suporta 27.000 vehicles diaris i que està col·lapsada.

Pel que fa a les obres pendents i el "dèficit d'infraestructures" que pateix Sant Boi, l'alcaldessa va insistir en la reivindicació històrica de les obres en l'anomenada Pota Sud de les Rondes. "Estem fermament decidits a aconseguir que aquesta reivindicació arribi a bon port perquè el que no pot ser és que els municipis de Castelldefels, Sant Boi i Viladecans compartim la dificultat que suposa aquesta paràlisi de les obres per als alumnes que volen inscriure a la UPC en Castelldefels i no ho facin pels problemes de transport", va assenyalar Moret.

La primera edil també va ressaltar els enllaços futurs entre Castelldefels i Cornellà al seu pas per l'actual C-245, que disposaran d'un carril segregat d'autobús sostenible i carrils per a bicicletes. També va destacar la voluntat de l'Ajuntament de Sant Boi de recuperar el Pla de la línia ferroviària R3, que ha de connectar Castelldefels amb Cornellà. D'altra banda, Moret va ressaltar la importància "de les línies de Ferrocarrils de la Generalitat que connecten Sant Boi amb la plaça Espanya a Barcelona i que en el futur ha de connectar també amb l'estació del Passeig de Gràcia per enllaçar amb el Vallès".

D'altra banda, la primera edil de Sant Boi va destacar l'espai que encara està disponible a la ciutat per a la instal·lació d'empreses. La ciutat disposa de vuit polígons industrials amb 500 empreses instal·lades actualment. "Es tracta de centres empresarials que daten de la dècada dels anys 80 i estan obsolets, amb el que hem iniciat un pla d'inversions per actualitzar-los i fer-los més competitius", va afirmar Moret.

Sant Boi compta amb un total de 137 naus industrials disponibles i de cinc hectàrees de solars també disponibles per a noves naus. "Gràcies a la nostra tradició agrícola generem més de 2.000 activitats econòmiques del sector primari a la ciutat i crea nous llocs de treball de qualitat". Segons l'opinió de Maria Lluïsa Maret els projectes d'innovació estan lligats al Pla d'impuls econòmic de la ciutat: Sostenibilitat i protecció del medi ambient i potenciar l'oferta de salut tecnològica i d'investigació emprès per la ciutat.

Projecte Coboi, iniciativa Edusi i Red Innpulso

Entre els projectes que avalen l'aposta de Sant Boi per defensar un model sostenible i saludable destaca l'anomenat Coboi. Des de l'any 2014, el municipi impulsa un laboratori d'economia social basat en una metodologia col·laborativa que defensa un model d'economia social no deslocalitzable. Un exemple d'això és la distribució de paqueteria per a la ciutat que utilitza bicicletes en lloc de furgonetes per reduir l'emissió de gasos contaminants.

També destaca la iniciativa Edusi, reconeguda per la Unió
Europea amb una dotació de 9 milions d'euros per a Sant Boi,
municipi que és un dels quatre catalans que ha rebut aquest
tipus d'ajudes europees, al costat de Barcelona, Sabadell i Santa Coloma de Gramanet.

Pel que fa a la Xarxa Innpulso, que reconeix el Ministeri d'Economia, valora a Sant Boi per la seva gestió pública basada en la innovació en totes les seves polítiques socials i econòmiques. La Xarxa Innpulso destaca com la ciutat ha recuperat els seus elements històrics -sector psiquiàtric, tèxtil i industrial- com "punts forts en què basem la nostra projecció de futur i que ens ha permès afermar com a primer Clúster de Salut Mental de Catalunya i apostar per impulsar una ciutat sostenible basada en la qualitat de l'aigua i de l'aire que respiren els nostres conciutadans ", va destacar l'alcaldessa.

ÀLBUM FOTOGRÀFIC DEL DESDEJUNI:


Accedeix a l’àlbum seguint aquest link

VÍDEO DE L'ACTE:









<< Veure totes les Notícies Fòrum

Fòrum Empresarial del Llobregat, 2008 Nota legal | Política de cookies