IniciFem Llobregat







Promou. Aeball


Patrocinadors Globals


Notícies Fòrum

Ferrmed mobilitzarà als empresaris de tot Llevant en defensa del Corredor del Mediterrani
07/02/2017

El president de l'associació empresarial Ferrmed, Joan Amorós, va demanar una reunió urgent amb el nou ministre de Foment, Íñigo de la Serna, i el coordinador del Corredor Mediterrani, l'enginyer Juan Barios Baquero, perquè en el termini de sis mesos tinguin enllestit "un veritable pla d'actuació". En cas contrari, Amorós va anunciar que "passarem a l'acció amb mobilitzacions de tots els empresaris i municipis de l'arc mediterrani", des de Catalunya, València, Múrcia fins a Andalusia, "perquè tots estem farts de paraules que no es tradueixen en fets, és a dir, en obres".

A la taula de debat sobre el paper de les infraestructures al desenvolupament econòmic del Baix Llobregat i L'Hospitalet, celebrat a Martorell, tots els ponents i el mig centenar d'assistents, en la seva majoria empresaris, van reclamar al Govern estatal que passi “de les paraules als fets”. Entre d’altres coses - van dir - perquè “és una vergonya que les dues ciutats més dinàmiques d’Espanya, Barcelona i Valencia, no estiguin unides per l’alta velocitat". En opinió de Joan Amorós, president de FERRMED, principal lobby empresarial europeu en favor del Corredor Mediterrani, del que AEBALL en forma part, aquesta infraestructura no avança més “fonamentalment per qüestions polítiques” i no per “qüestions tècniques”. “Sembla - va afegir - que tinguin enveja de que la franja mediterrània sigui la més potent de l'Estat, econòmicament parlant”. El debat “Els colls d'ampolla del Corredor del Mediterrani al Baix Llobregat” forma part del cicle "Desenvolupament econòmic. El paper de les infraestructures" a la nostra comarca i L'Hospitalet, i va estar organitzat per BCN Content Factory i la Fundació Cercle d'Infraestructures, amb la col·laboració del Fórum Empresarial del Llobregat i l'Ajuntament de Martorell, amb el patrocini de la Diputació de Barcelona.

L'alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, va reclamar un "bypass" ferroviari al seu municipi, que es troba al bell mig del pas cap a Barcelona en una veritable cruïlla d'Infraestructures. També va subratllar la importància de dissenyar apartadors de càrrega de trens per les indústries, com Seat, i va recordar que un alt directiu d'Audi li va comentar que Martorell seria una ubicació idònia per una fàbrica d'aquesta marca "per quan tingui connexió ferroviària amb Europa".

Al debat es va posar de manifest que a més de que el Corredor Mediterrani sigui un gran motor econòmic pel desenvolupament de les comunitats del Llevant, també ho és pel medi ambient i per Espanya i Europa. La darrera crisi meteorològica d'Europa va posar de manifest les dificultats que existeixen per seguir menjant productes frescos amb la capacitat que actualment existeix perquè la quota de mercat dels productes hortofrutícoles espanyols a Europa és casi del 50% i “si no hi ha infraestructures que facilitin connectar als mercats productors amb els centres consumidors, Europa tindrà un problema”. En aquest sentit, el Corredor té un paper estratègic perquè "Espanya és el gran rebost d'Europa en productes frescos". A més, Espanya fabrica tres milions de vehicles a l'any i només a la comarca del Baix Llobregat, aquest sector "dona de menjar" a 100.000 famílies, pel que es va reivindicar l'aposta per connectar els polígons industrials amb el corredor ferroviari amb els corresponents apartadors.

Per Pere Macias, el nomenament del coordinador del Corredor Mediterrani, figura que emula a la del coordinador del Pla Delta del aeroport de Barcelona, és una bona noticia i s'haurà de donar un marge de confiança a aquest enginyer català, Juan Barios Baquero, que va ser cap de la demarcació de carreteres de Catalunya al Ministeri de Foment. “Ara esperem els primers passos d'aquest coordinador“, va dir Macias. Pel president de la Fundació Cercle d'Infraestructures, la inversió ferroviària a Espanya és molt deficient i va animar a la iniciativa privada perquè impulsi projectes, doncs va argumentar que “l'Estat no actua per raonaments econòmics”.

Joan Amorós va enumerar els diferents colls d'ampolla del Corredor Mediterrani al Baix Llobregat, com resoldre el nus de Castellbisbal amb Martorell, i va subratllar que, en general, “no és només que la construcció de la via central avanci molt a poc a poc, sinó que tampoc es fan les connexions amb els focus d’activitat econòmica que li donen sentit”. En aquest sentit, va dir que les fàbriques de Seat o Nissan, el port i les zones industrials del Baix Llobregat són alguns dels exemples de connexions pendents. Per Amorós, hi ha trams fonamentals, com els que uneixen les zones industrials de Tarragona amb Castellbisbal que fa anys que estan licitats i adjudicats però que “van saltant dels pressupostos generals d’un any al següent sense executar-se”.







<< Veure totes les Notícies Fòrum

Fòrum Empresarial del Llobregat, 2008 Nota legal | Política de cookies